Er waren vorige week belangrijkere zaken en dus verschoof de column even naar de achtergrond. Neemt niet weg dat ik nog wel terug wil komen op de derby die in dat weekend werd gespeeld. Nadat Victoria’04 voor de winterstop (ten onrechte) twee weken stil werd gezet, had dat tot gevolg dat de derby tegen CWO werd uitgesteld. Gelukkig werd hij ingepland in een inhaalweekend en niet op een (koude) dinsdagavond. Dat zorgde ervoor dat die zaterdag behoorlijk wat publiek op de wedstrijd afkwam, maar die werden qua voetbal niet echt verwend. Er was nauwelijks verschil tussen nummer één CWO en nummer laatst Victoria’04, het niveau was bedroevend en werd de wedstrijd beslist door een verdwaalde goal van de koploper CWO. Het vele publiek zorgde ervoor dat je dan wel veel bekenden tegenkomt en dat is uiteraard wel gezellig. Van de tweede helft kreeg ik dus niet veel meer mee, maar weet zeker dat ik er ook niet veel aan gemist heb.
Mijn eigen inzet op het veld heeft zo’n twee maanden stilgelegen en dat werd veroorzaakt door opnieuw wat malheur aan mijn rug. Er stond wel dit weekend een oefenwedstrijd bij CION op de planning en mijn streven was om die afspraak wel na te komen. Dat betekende wat extra training en aangezien dat goed ging, waagde ik het erop. Nu was de tegenstander Vitesse Delft en was de grap al snel gemaakt. De laatste keer dat ik beide ploegen floot was in competitieverband in mijn laatste KNVB-jaar en moest ik na een uur geblesseerd afhaken en moest CION een zekere overwinning, naar later bleek bij het uitspelen, inleveren voor een gelijkspel.
Er was me dus wel wat aan gelegen om dit keer wel het einde te halen en eigenlijk lukte dat zonder problemen. De 90 minuten waren geen probleem en op de teller stond gewoon zoals gebruikelijk ruim 9 kilometer. Hoewel de bezoekers op voorsprong kwamen, was de thuisploeg het grootste gedeelte van de wedstrijd de bovenliggende partij en won dan ook terecht met 4-1. In de wedstrijd voor mezelf een aantal momenten die aandacht vroegen en waar ik niet zo moeilijk in ben om toe geven dat de beslissing niet juist was. Een keer ten onrechte affluiten voor buitenspel (ik was iets te ver weg om het zelf correct waar te nemen) en een niet terechte hoekschop voor Vitesse nadat de bal via de paal naast was gegaan en niet door de keeper van CION was geraakt.
Staat tegenover dat ik voor mezelf wel blij was met twee momenten voordeel toepassen en waaruit dan de 1-1 en 4-1 werd gescoord. Krijg je uiteraard minder kritiek op. Al met al een leuke wedstrijd, welke afgedaan kon worden zonder kaarten en met twee betrouwbare assistent-scheidsrechters. Mag ook gezegd worden.
Komend weekend staat een al wat langer geleden gemaakte afspraak op het programma en wordt het in de ochtend wederom de Broekpolder en fluit ik de wedstrijd tussen de CION dames en de Naaldwijk dames. Daarna rest er genoeg tijd om af te reizen naar Schipluiden om de plaatselijke te zien spelen tegen Westlandia za. Natuurlijk gaat mijn aandacht uit naar de aangestelde scheidsrechter en zijn toegevoegde begeleider. Verslag in de volgende week!